Richie Hawtin, Holly Herndon és az Autechre zenéjét kilövik az űrbe
“1994 óta a Sónar folyamatosan kutatja a bolygót a leghaladóbb zenékért. Most, megünneplendő a közelgő huszonötödik évfordulóját, a fesztivál felfelé fordítja antennáit, és zenét küld az űrbe, azzal a céllal, hogy elsőként lépjen kapcsolatba más civilizációkkal” – szól az alábbi videó első, izgalmasan hangzó mondata a barcelonai zenei derbi szervezőitől.
Eddig ez tűnik a legerősebb promóciós húzásnak, amit elektronikus feszt idén eddig felmutatott. És az is biztos, hogy 2017-ben már valahogy relevánsabb nem Chuck Berryt és Bach interpretációkat küldeni távoli csillagzatokba, hanem a leghangzatosabb minimál fegyvert, Richie Hawtint, a tavaly az Akvárium koromfeketére sötétített koncerttermében úthengerhatású show-t adó Autechrét, vagy a most hétvégén a Trafós Electrify-sorozatra érkező Holly Herndonnak a saját korát vadul beelőző, gondolatébresztő elektronikáját.
A Sónarosok egyébként a METI (Messaging Extra.terrestrial Intelligence) kutatóival karöltve szórják meg a fenti gépzenékkel a legközelebbi exobolygókat – amik persze így is évtizedes fényévnyi távolságokra vannak a Földtől.
Hogy összejön-e nekik, az emiatt majd pár generáció múlva fog kiderülni. Addig viszont itt van az eredeti Voyager Golden Record hanganyaga, amit még 1977-ben küldtek fel az űrszonda fedélzetén, egyfajta időkapszulaként, ha esetleg rátalálna valaki valahol a Naprendszer szélén. Rajta 55 nyelvű üdvözléssel, a Földön gyakran felcsendülő természetes és mesterséges hangokkal, Mozart ötödik szimfóniájától a a zairei pigmeusok énekéig, és persze Chuck Berryig:
https://www.youtube.com/watch?v=Bhuq9rNO_FQ&index=1&list=PLA5Z0m2JKyVJUgkMG08WP8KsAvLrjfkjP
Published November 22, 2017.