Végig Burial zenéi szóltak a Burberry őszi-téli kollekciójának bemutatóján
A nyirkos angol nagyvárosi utcák napfény elől bújkáló, titokzatos krónikása, Burial soha nem lépett még fel sehol. Úgy tűnik viszont, a zenéit azért már engedi felhasználni mainstream eseményen (ehhez legfeljebb a kemény budapesti stílusnak lenne néhány szava).
Hétfő este a London Fashion Weeken, a brit Burberry luxusmárka divatbemutatóján öt zene szólt, és valamennyi tőle: a Truant, a Young Death, az Exokind, a Shell Of Light és a Homeless. A legnagyobb divatházak nem csak a ruháik lehengerlő látványára, de arra is odafigyelnek, hogy a kifutón a merészségüket kellően progresszív zeneválasztással is kidomborítsák – Burial időtlen, műfajok felett (vagy inkább alatt, hiszen főleg a mélyebb tartományokban dolgozik) álló, szemcsés-melankolikus világával pedig elég nehéz mellényúlni.
A soundtrack-választás alighanem a Burberry új kreatív vezetőjének, a Bottega Veneta korábbi kreatív igazgatójának, Daniel Lee-nek tudható be, aki érkezésével több mindent felforgatott a márkánál: visszahozta a régi lovagló lovagos logót, a steril-minimalista trendekkel szembemenve mellécsapott egy archaizálóbb betűt, az új kampányban pedig olyanok működtek közre, mint Skepta, John Glacier és Shygirl.
Magára a show-ra egyébként olyanok is beültek nézőként, mint Stormzy, Damon Albarn, Benji B, Jamie XX vagy Honey Dijon.
Published February 22, 2023.
Follow 4 follow 4 follow: