Bxrnadetth: 12 trekk, ami úgy fűz be táncolni, hogy közben a sötét oldalon marad
Időről-időre megkérünk egy hazai DJ-t vagy producert, hogy válogasson össze tizenkét aktuális kedvenc tyúnt, és írjon róla pár szót, hátha valaki megtalálja köztük új kedvencét. Sorozatunkban eddig szerepelt már Galactic Jackson, Tolo, Mankind, Lau, CT Kidobó, Po:ti, Aurin, AIWA, Sikztah, Yinna, Vedat, Soundbank, Detective Kelly, Adx, Bergi, Siaga, a sajnos időközben már megszűnt OMOH, Subotage, AGA2L, Switch Nollie, a Küss Mich, a Super Italo Hungary szervezői, a CRIME-fiúk, az újgenerációs AND/OR és dtnb., a HESSZ-es srácok, Indirect Movement, DJ Crimson, Jaffa Surfa és DJ Reload és Nakrasia – ők mind kiválogatták az akkori tucatot.
Következő versenyzőnk Bxrnadetth, aki egyre sűrűbben hívogatja fel magára a figyelmet a honi technoszférában, legutóbb a Műhelynek csinált egy fogós mixet, május 10-én pedig a HARDBOILED tavaszi szezonját zárja egy díszes lineuppal a Turbinában.
Az már eddig is alapelvem volt, hogy nincs jó szett tört ütemek nélkül, azonban pár hónapja volt szerencsém Valence-ben játszani egy olyan kis underground klubban, ahol a csapat maximális szinten elkötelezett volt, hogy a legjobb hangminőséget nyújtsa a közönségnek, és az utánam következő fellépő egy jóformán csak törtekből álló mixet játszott, amit még nem volt igazán részem testközelből, klub környezetben, ráadásul ennyire hibátlan hangzással átélni. Sietnem kellett volna vissza a hotelbe mert korán repültem haza de alig tudtam otthagyni a szettet és semmi más nem járt a fejemben, mint, hogy “ilyet én is akarok”. Persze a 4/4 viszi továbbra is a prímet viszont azóta kifejezetten több időt szentelek breakbeat trekik keresésére és tervezek is többet elejteni a szettjeimben. Ez most éppen az aktuális kedvencem, mivel 10/10 techno hangzása van tökéletes felvezetője egy dark/hypnotic szettnek.
Ha definiálni kellene a hypnotic techno-t, mint alműfajt, biztos vagyok benne, hogy ez lenne az egyik első treki ami eszembe jutna. Sokszor játszom a szettjeim elején, hogy megadja az alaphangulatot, de mivel kellő mennyiségű groove is van benne, így könnyen lehet belőle építkezni grooviebb/vidámabb irányba is vagy elvinni még sötétebb hypnotic vonalra a mixet.
Ha a sötétebb irányba mozdulunk akkor ez a szám abszolút must have. Egyike azoknak a zenéknek amelyek miatt szerelmese lettem a nagyon sötét atmoszférájú elektronikus hangzásnak. Amikor kijött ez a treki – viccen kívül – hónapokig hallgattam on repeat. Egy laikusoknak talán abszolút monotonnak tűnő zene, de ha csukott szemmel végig hallgatjuk, elveszve az apró részletekben, csodálatos ívet ír le. Teljesen el tudok vonatkoztatni a valóságtól, amíg hallgatom és csak azt veszem észre, hogy már vége is, kezdődhet előröl.
Az egyik örök kedvencem ez a szám. Szinte minden szettemben lejátszom. Gyönyörűen építkezik és a dropnál minden egyes alkalommal kiráz a hideg, hiába hallottam már ötezerszer.
Ezt a számot azért is szerettem volna mindenképp megmutatni mert a Buenos Aires-i producert, C.SCH-t aligha mondanám ismertnek, viszont szerintem zseniális ez, és a többi zenéje is. Highly underrated.
Phase-t ugyan nem kell bemutatni azoknak akiknek kicsi közük is volt már a – talán – klasszikus techno-nak nevezett műfajhoz. Ez a zenéje viszont egy igazán értékes kincs a lejátszási listáimban. Az egyébként is old-school hangzású dobokra pakolt éles cintányérok és taps olyan hangulatot ad a zenének, amiről csak arra tudok asszociálni, hogy egy fullasztóan meleg, vaksötét kis teremben a néha felvillanó fények alkalmával látjuk ahogy az emberek, egy nagy masszát alkotva egyszerre mozognak a ritmusra. Szeretném ezt egyszer bulizóként is átélni.
A rolling kick-ek abszolút a gyengéim. Nagyon szeretem ebben a zenében, hogy az egyébként kifejezetten groovy, dancey alapot a vocal mégis kicsit ridegebb irányba tereli. Tökéletes szerintem a harmónia, bármilyen szettbe beleillik.
P.E.A.R.L. szintén az egyik nagyon régi nagy kedvenc előadóm. Tavaly hallottam élőben először egy berlini kis klubban és határozottan egy olyan top5 klub-élmény volt aminek a legnagyobb hatása volt a zenei identitásom kialakítására.
A zenéi mellett muszáj megemlítenem, hogy Phara összes mixe is egyszerűen tökéletes. Szinte kivétel nélkül előveszem a szettjeit, ha sajátomhoz keresek inspirációt. A legtöbbet szerintem már fejből tudom, úgyhogy nagyon nagyon tudom ajánlani mindenkinek!
A groove techno vonalon nagy klasszikusnak számító Kaiser összes zenéje tele van energiával. Aligha van olyan szettem amiben nem játszok legalább egy trekket tőle.
Szoktam hallgatni inspirációnak régi klubfelvételeket mert egyrészt elképesztő, hogy milyen energikus szetteket játszottak anno, illetve egy két nagyon érdekes mixing style-ra is lehet bukkanni. Ezt a trekit is így találtam. Nem csak megdöbbentő számomra, hogy milyen erős zenék szóltak már évtizedekkel ezelőtt is a táncparketten, de sound design szempontjából is érdekes, hogy mennyire eltorzított dobokat használtak.
Hatalmas különbség van számomra egy szomorú, mondjuk instrumentális illetve egy szomorú elektronikus zene között. Elektronikus zenében van valami olyan ‘Eternal Loneliness’ amit szerintem semmi más műfaj nem tud visszaadni. Szettek végére, pláne ha én zárom az estét kifejezetten szeretek egy-egy szívbemarkoló trekit lejátszani.
Published May 01, 2024.
Szociális bekövetések: