Indirect Movement 12 favoritja, ami bemutatja a berlini techno erejét
Van egy szériánk, amiben felkérdezünk egy kiválasztott hazai dj-t: mutasson be tizenkét szeretett zenét egy adott téma mentén, és mondjon ezekről pár szót, hátha valakinek megjön a kedve frissíteni a playlistjeit. Sorozatunkban eddig szerepelt már Galactic Jackson, Tolo, Mankind, Lau, CT Kidobó, Po:ti, Aurin, AIWA, Sikztah, Yinna, Vedat, Soundbank, Detective Kelly, Adx, Bergi, Siaga, az OMOH, Subotage, AGA2L, Switch Nollie, a Küss Mich, a Super Italo Hungary szervezői, a CRIME-fiúk, az újgenerációs AND/OR és dtnb., illetve a HESSZ-es srácok – ők mind beletúrtak már a virtuális lemezesszatyorba gyöngyszemekért.
Nagy Bálint Indirect Movement néven a technófrissgenerációt képviseli, és ugyan még csak 21 éves, és alig négy éve ír zenéket, mára olyan labeleknél rilízelt, mint a BRVTAL, a Blackrod vagy a Nice – a saját külföldi kiadókedvencei pedig a Mord, a Tresor és a Key Vinyl. Az Abstract Collectiva és a Refactore csapatok tagjaként eggyakrabban a Flashbackben kapható el, és szívügye a loopos berlini hangzás, ami szerencsére egyre több helyet szorít magának a túlpörgetett ravey trancey vonal mellett – ezért is válogatott ilyen zenékből egy pakkot. Övé a szó:
Egy tökéletes zene, ami megmutatja, hogy kevés hanggal is lehet izgalmas és magával húzó zenét írni. Eredetileg ez egy lassabb treki, de manapság kevés buliban tűrik meg az alacsony BPM-et szóval itthon kipróbáltam viccből, hogy mit is tudhat 144-es tempón.. azóta majdnem minden alkalommal rajta van a lejátszási listámon.
Jeroen Search és a Token Records is nagy kedvenceim. Jeroen szinte összes zenéje a 909-es dobgép hangjai köré épül, jellemzően nagyon letisztult, de tökéletesen kidolgozott hangokkal. Ez egy eléggé disztópikus hangzásvilágú treki tőle, nagyon jól szokott működni a tánctéren.
Sleeparchive neve is valószínűleg csak a feketeöveseknek mond igazán valamit, viszont a trackjei egészen könnyen emészhetőek a véleményem szerint, hiszem a legtöbbjük mindöszze egy 16 bar-os loop és az autofilter játéka.
Egy pörgősebb treki, nagyon feszes groove-val. Nagyon szeretem azokat a zenéket ahol a basszusnak ilyen húzása van, mint ahogy ebben a zenében lehet hallani.
Altinbas és Cirkle mind a kitten a deep techno-ból jonnen, évekkel ezelőtt sokkal lassabb zenéket írtak, viszont az új zenéik már jellemzően ezt a gyors, disszonáns sawtooth szintis hangzást képviselik. Szintén nagyon letisztult track, kevés hanggal, de kiválóan szokott működni.
Szintén egy magas tempójú, viszont ahogyan sok embertől szoktam hallani ez ilyen “csilingelős” zene. Ez a track az egyik nagy favoritom jelenleg.
Alarico a jelenlegi újvonalas technonak talán az egyik legfényesebb csillaga. Ez a track is ezt mutatja, minden megtalálható benne ami egy buliban meg tudja fogni az embereket a tánctéren, mély sub, , zajos szinti, magas csipogó hangok és vocal.
Egy könnyen táncolható, egyszerű de nagyszerű zene. Mathys Lenne összes zenejé véleményem szerint megér egy misét, ha tehetitek nézzetek utána a srácnak!
Kaiser és Matrixxman két nagyon nagy kedvencem a szcénából, nagyon zseni trackjeik vannak külön-külön is, viszont Kaiser saját kiadóján megjelent közös EP-jük valami egészen különleges, amiről ezt a zenét szerettem volna kiemelni.
Kenji Hina valójában Alarico alteregója, erről nemrégiben posztolt ezzel kapcsolatban instagramon, hogy külön szeretné választani az old-school-os főleg a dobokat előtérbe helyező zenéit a hipnotikusabb, elmélyülősebb trackjeitől. Producerileg rengeteg inspirálódtam az ő műveiből, kevés ennyire egyedi és jellegzetes hangzással bíró előadót tudnék mondani.
De ha már jellegzetes hangzás, akkor mindenképpen ki szerettem volna emelni Talismann-t. Ezt a tracket tőle egyébként pont egy illegal buliban véletlenül fedeztem fel, hogy mekkora banger is valójában. Itthoni gyakorlás közben felrakva nem hangzott annyira acélosnak (olcsó Logitech 2.1-es hangfalak pls), viszont amikor buliban egy másik Talismann tracket keresve véletlenül ezt töltöttem be, úgy voltam vele, hogy hát rendben van, ha a lejátszó ezt szeretné következő zenének akkor legyen ez és amikor ráraktam a basszust akkor csak pislogtam magam elé, hogy mi ez a zene. Amit még igazán szeretek benne, hogy nem klasszikus 4/4, viszont ugyanakkor könnyen táncolható.
Ezzel a zenével zárnám az én 12-met. Blawant már talán senkinek sem kell bemutatni, rengeteg közönségkedvenc zenéje van, viszont ez egy talán kevésbé ismert kísérletezősebb treki. Én általában ezzel a zenével szoktam mérni magamnak, hogy a közönség mennyire vevő a különlegesebb és eklektikusabb zenékre.
Published November 30, 2022.