Kihalhatnak a klubok Angliában, figyelmeztet az éjszakai iparágak szövetsége
A zenés-táncos rendezvények színhelyei, a klubok az évtized végére a kihalás szélére kerülhetnek – állítja a brit Night Time Industries Association (NTIA). A bárokat, kocsmákat, szórakozóhelyeket és más, sötétedés utáni szereplőket képviselő szervezet szerint ha az éjszakai életet érintő gazdasági viszonyok nem változnak, a klubok, ahogyan mi ismerjük őket, 2029. december 31-ig eltűnnek a szigetország kultúrájából.
Riasztó előrejelzés, viszont a 2020 márciusa óta tartó bezárások arányán alapul – tehát ha feltételezzük, hogy a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor ez konkrétan megtörténhet.
Az elmúlt négy évben hetente átlagosan három késő esti engedéllyel működő zenei szórakozóhely zárt be Nagy-Britanniában. Az NTIA a McCann London kommunikációs óriáscéggel közösen elindította a The Last Night Out kampányt, hogy felhívja a figyelmet a válságra és a lehetséges „dancefloor doomsday”-re.
“Az éjszakai gazdaság szisztematikus leépítésének vagyunk tanúi”
– mondta Michael Kill, a Night Time Industries Association vezérigazgatója. “A mi iparágunk nem csak a szórakoztatásról szól; az identitásról, a közösségről és a gazdaságról. A szórakozóhelyeink elveszítése munkahelyek, a kultúra és az Egyesült Királyság társadalmi szövetének egy létfontosságú részének eltűnését jelenti.
Az NTIA most számos kulcsfontosságú követeléssel fordul a kormányhoz, például az iparűzési adókedvezmény 2025 áprilisán túli meghosszabbításával, valamint az éjszakai klubok és szórakozóhelyek kulturális intézményekként való elismerésével (ami Berlinben már megtörtént). A szervezet politikai reformot és szabályozási támogatást is követel, beleértve az engedélyezési törvények, az iparűzési adók, az ÁFA és a tervezési szabályok felülvizsgálatát, hogy az iparág számára támogatóbb környezetet biztosítsanak.
“Az éjszakai klubok többet jelentenek a hangfalaknál és a karszalagoknál. Létfontosságúak, hiszen karriert biztosítanak, barátságokat teremtenek, alkotók generációit inspirálják, és olyan helyszínt adnak az embereknek, ahol egy sötétedés utáni nagy, közös családként ünnepelhetik a sokszínűséget”
– mondta Adam Taylor-Smith, a McCann London vezető kreatívja, hozzátéve: “kampányunk figyelmeztetés arra, hogy ez a közösség hamarabb felbomolhat, mint gondolnánk”.
Published October 24, 2024.
Kövess minket akárhol: