A szexuális identitás termékké redukált variánsaira keres választ Makay Anna új klipje
MA’AM, vagyis Makay Anna zenei művészetéről – aminek középpontjában a saját maga által kialakított nem-nyelv áll, melyet emberentúli énekekké formál – legutóbb itt írtunk EGMÁ című albuma kapcsán. A magyar kísérleti elektronikus színtéren 2017 óta aktív előadó most új zenével és az ahhoz kapcsolódó borzasztóan szuggesztív klippel jelentkezett – amit mi mutathatunk be elsőként.
“A klip elkészülésének az egyik oka a magyar heteronormatív mainstream politikájával való tudatos szembefordulás”
– mondta Anna a videóról.
“Ennek megfelelően vállaltan feminin férfi testekkel dolgoztunk, megcélozva azt a helyi szexuális közösséget, amire különös nyomásként nehezednek a nyugati posztkolonialista, LMBTQ+ médiából hozzánk érkező, előre csomagolt sztereotip szerepek. Ezek azok, melyek a hipermaszkulin férfi test fetisizálásán keresztül egy szubkultúrán belüli belső “internal” homofóbiát erősítenek femininity shaming-en keresztül, mindezek hosszabb távon pedig a közösség széttöredezettségét eredményezik.”
A videó tudatos erotikus érzékenységgel dolgozik, mely a meleg szubkultúrán belüli digitális térbe migrált társkeresés, szociális- és érzelmi elidegenedést eredményező tüneteit kérdőjelezi meg – fogalmazott a rendező Korponovics Roland, aki nem csak ebben a klipben, de ezen túlmenően is vizsgálja a queer közösségek dinamikáit, legutóbb Lucie Fremlova és a University of Brighton School of Media közös projektjében vett részt Visualising the life of LGBT+ Roma címen, valamint kiállító művészként szerepelt a második Roma Biennálén Berlinben.
Zene: Makay Anna (MA’AM)
Rendező /Koncept: Korponovics Roland
Kamera/vágás/utómunka: Tarr Kálmán
Fény: Major Mátyás
Performerek: Zsembery Bendegúz/ Korponovics Roland
Special thanks to: Zsármi – RIFF Klub
Published April 15, 2022.
Bekövetések a digitális terekben: