Matrixxman lecserélte a technót, és ennél jobbat nem is tehetett volna
“Identitásválság. Megjelent a dubstep és UKG műfajban készült, 19 számos albumom. Az élet túl rövid ahhoz, hogy biztosra menjünk” – írta ki az eddig a futurista proper technókban utazó producer a Facebookra a lemez linkjével.
Egyrészt ez egy nagyon jó dolog. Mostanában elbizonytalanító szelek fújnak a techno portáján – aminek trónját persze ez még csak meg sem reszketi, de nem lehet nem észrevenni, hogy elkezdtek olyan dolgokat is így nevezni, amiknek nem sok köze van a műfaj ethoszához. A Verknipt-lakodalmasok és a kézlengetős-egyentáncos TikTokTechno trendek satujában semmi meglepő nincs abban, hogy néhányan, még ha időlegesen is, de kicsekkolnak valamilyen másik terepre.
Ha pedig ismerjük Matrixxman múltját, annyira nem is érhet ez sokként, hiszen rakott ő már alapokat rapperek alá (Le1f, Ty Dolla Sign, YG) éppúgy, ahogyan segített a Depeche Mode Spirit című albumán, egyébként meg vad drum & bass junkie volt tinédzserként, szóval bőven tudja, mi fán terem a basszuszene, így leszüretelni is képes azt hitelvesztés nélkül.
Az Identity Crisis ugyanis kurvajól szól, születhetett volna akár a 2000-es évekbeli dubstep aranykorban is, ráadásul harapós bassline-jaival olyan klasszikusokat idéz meg, mint Ed Rush és Optical, még mélyebb búgásaival pedig Malát vagy Skreamet, a második trekk vonalvezetése meg nem titkolt tisztelgés a talán legnagyobb dobbasszus anthem, a Bad Company-féle Nine előtt (csekk 1:18-tól).
“A techno e rövid megszakítás után folytatódik. Köszi, hogy meghallgattál”
– fejezte be emberünk az emlegetett FB-posztot, de azért mi titkon reméljük, hogy nem ez volt az utolsó kikacsintása a bass music nyirkos londoni sikátoraiba.
(Szavak: Unger)
Published April 11, 2024.