Electronic Beats Hungary

Parallel Patterns, azaz Nagy Gerda dadaista poppal tör rá az érzékszerveinkre

Egy késélre hányt fél hajszálnyival maradt le idei válogatásunkról saját szólóprojektjével Nagy Gerda, akit eddig az elsöprő-matekos posztmetál KYTARO zenekarból, az experimentális garázspopper KLOGGS-ból, illetve az entellektüálisabb gitárzenét készítő Verőköltő billentyűi mögül ismerhettek azok, akik nem a Petőfi Rádióból igyekeznek ismereteket szerezni a kortárs magyar könnyűzene állapotáról.

A Parallel Patternst azóta viszont komolyabban életre keltette, annyira, hogy mi mutathatjuk be elsőként első dalának klipjét, ami a szürreálisan szimpatikus és a zavarbaejtően álomszerű közötti vibe-skálán csúszkálva ennél tökéletesebben nem is igazodhatna a dalhoz:

Gerda saját zenei univerzumáról azt mondta, hogy okos ritmikai játékokban nem szűkölködő vokálcentrikus kísérletekre kell számítani dadaista szövegvilággal – amit a fentiek alapján nem tudunk, de hát nem is akarunk kétségbe vonni.

“Ez az attitűd már eddig is jellemezte a zenei világomat, csak fúzionáltabban jelent meg a projektjeimben, mert ott inkább kooperáció alapú volt a dolog, és nem lehetett olyan tisztán látni, hogy ki mit tesz bele zeneileg egy-egy dalba. A ritmikai szemtelenkedéseimet eddig is tudtam kamatoztatni mind a KYTARO-ban, mind a KLOGGS-ban, de az art-popon való szocializálódásom eddig inkább csak lazítani tudta a számainkat,

nem tudott kifejezetten fókuszba kerülni az a keserédes vokálerdő, ami belőlem alapvetően jön.

Szóval ezt az ezidáig kompresszált világot most a Parallel Patternsben a maga meztelenségében tudom megmutatni.” Annyit tudunk még büntetlenül elszpojlerezni a folytatásról, hogy az rögtön totális ellenpólusa lesz az itt fent hallható Down-nak. Szóval várós a folytatás, írjuk fel a reminderek közé dátum nélkül.

 

(Szavak: Unger András)

Kövess minket erre, illetve arra:

Published November 02, 2022.