Még tart a Techno Worlds kiállítás Budafokon, és erős bulival zárul majd
Elég jó dolgok működnek mostanában a Nagytétényi úti Art Quarter Budapest épületében, illetve alatta a mélyben. Augusztus végétől október másodikáig például megtekinthető a Goethe Intézettel közös kiállítás, ami a technót nem mint zenei forradalmat vizsgálgatja, hanem azt, hogy a műfaj csápjai miként értek el akaratlanul is olyan rokon terepeket, mint a művészet, a design, a filozófia, vagy akár az emberek gépekkel folytatott viszonya. (Érdemes ráírni egy üzenetet a feljebb linkelt facebookos oldalra, mert akkor akár túraszerűen körbe is vezetik az érdeklődőt.)
Különféle formátumokkal találkozhatunk a tárlaton, a kedvencünk – és nyilván még sokaké – rögtön a Museum of Trance installáció, aminek a közepén egy monitoron azt követhetjük végig, ahogy két ismeretlen régész mindenféle civilizáción túli helyeken járva furcsa relikviákat talál, ezekből igyekeznek aztán összerakni egy puzzle-t, ami mintha a német trance műfajának ősi eredetét fejtené fel.
Az egzotikus kirakós végül egy rituáléban csúcsosodik ki – és többet most nem mondunk el, de itt van egy fotó róla:
Bastian Hagedorn és Henrike Naumann alkotása előtt egyébként érdemes hosszabban elidőzni, és tényleg elejétől a végéig megtekinteni a filmet – maradandó változásokat okoz a tudatban (vagy nem, trancerajongója válogatja).
A másik munka, amit itt és most a figyelmekbe ajánlanánk, mielőtt ugye elmentek Budafokra, legyen az bármennyire körülményes is, az a Vinca Petersen nevű exraver saját életének meghatározó, szabadszellenű szakaszát hét méteren át bemutató, filces kommentárokkal ellátott kvázi fotónapló, amiben nyomon követhetjük,
hogyan lett londoni lakásfoglalóból egy minden hétvégén nagy megmenésekben részt vevő, majd a saját kisbuszát megvásárló és azzal Portugáliától Csehországig fél Európát egyéb nomád zeneőrültekkel bejáró, hardcore tekniválozó.
A képeken egymással párhuzamos idősíkokban szemlélhetjük saját élményeit és az illegáltechno-mozgalom alakulását. Szerencsére a fényképezője mindig kéznél volt, és használta is (nyitóképünkön is az ő egyik felvétele látható).
És akkor rögtön szólnánk is, hogy ez itt fent csak a körülbelül egytizede az egykori sörgyár épületén belül több helyszínen, mélybarlangtól a negyedik emeletig befogadható vizuális élményparknak.
Szemrevételezhetünk még női elektronikus zenei űttörőkről szóló filmet (Sisters with Transistors), fotónegatívra pöttyintett folyékony gyógyszerek és kábítószerek által létrehozott absztrakt műveket (All You Can Feel), falra helyezett gigantikus technokulturális keresztrejtvényt (Model500), vagy a Chicks On Speed lassú kézműves technikával, azaz gobelinszövéssel keresztezett hangszerét, egy tulajdonképpeni zenélő faliszőnyeget, amit bárki megszólaltathat, valahogy így:
Mindez, mármint a kiállítás pedig stílusosan egy partival zárul, amit a partykultúra és a képzőművészet kapcsolódási pontjait kutató, idén 21 éves The Corp. kollektíva és az EXILES kísérleti zenei kiadó közösen hoz össze október másodikán estétől reggelig. Tizennégy élő és improvizatív techno tétel várható ugyanitt, az AQB-ben a hazai szcéna keményvonalas képviselőitől egy helyspecifikusan installált térben, a hazai kortárs tánc ikonikus képviselőinek rendhagyó akcióival és jelenlétével.
védettségit vigyetek!
Published September 23, 2021.